Totusi iubirea: Intre doua lumi sta iubirea
Iubirea poate învinge orice! A iubi este însăși esența vieții. Este una dintre cele mai sublime acțiuni pe care o poate realiza o ființă umană și iubirea poate să însoțească toate celelalte acte fundamentale ale noastre.

duminică, 10 noiembrie 2013

Intre doua lumi sta iubirea

Ce mare e iubirea! Chiar daca e implica doua lumi diferite...  CE MAI FACI TU, IUBIREA MEA?
Imaginati-va doua lumi. Lumea de jos si lumea de sus. Aceste lumi au centre gravitationale diferite. Se intampla ca un el dintr-o lume sa cunoasca o ea din cealalta lume. Se intampla ca acestia doi sa se indragosteasca. Cum vor face ei sa fie impreuna? Poate iubirea sa invinga legile fizicii? In filmul de fata se pare ca da. Iubirea are caile ei de a ajunge acolo unde isi propune.
Imi plac povestile in care lumea e asezata altfel, in care suntem nevoiti sa ne desprindem de ceea ce inseamna normal si sa ne asezam in normalul altora, in realitatea altora. Upside down (Intre doua lumi) a reusit sa-mi capteze atentia si nu m-a dezamagit. Am vazut trailerul si am fost cucerit de poveste. Filmul, a fost, cum sa spun, exact ce aveam nevoie in acea noapte cu stele. Am “pasit” in poveste cu entuziasm si curiozitate si am iesit placut surprins.
                        Upside Down
Adam si Eden s-au cunoscut pe cand erau copii. Veneau din doua lumi diferite. Lumea de jos si, respectiv, Lumea de sus. Lumea de jos era cea saraca si pedepsita, parca, pentru aceasta situatie de catre Lumea de sus. Desi toata lumea privea in sus, cu totii sustineau ca Lumea de sus e sus, chiar daca si cei de sus priveau catre Lumea de jos in sus. Are vreun sens ce spun? Flirtul lor inocent se transforma in iubire si, la un moment dat, Adam realizeaza ca nu poate merge mai departe fara a incerca sa obtina ceea ce isi doreste, sa fie alaturi de persoana iubita. Gravitatia? Un fleac! Iubirea o va invinge. Mi s-a parut putin cam prea roz solutia, dar filmul pana la urma e o poveste de dragoste cu iz de basm SF. Asa ca de ce sa nu accept si pulberea de albine roz?

                                                  

Cum reuseste Adam sa invinga gravitatia? Cum si in ce conditii ajunge el in Lumea de sus? Veti vedea in film. Eu am avut multe semne de intrebare, insa am incercat sa raman in zona romantica a filmului. Partea tehnica e cam dubioasa. Sa zicem ca drumul parcurs are sens, ca Adam e un fizician bun, insa, atunci cand sta cu capul in jos mi se pare ca ar avea o atitudine foarte nerealista. Corpul lui nu se comporta normal… Hmm, dar ce e normalul in acest film?
Desi am auzit initial ca scenariul filmului ar fi slab, ca sunt o gramada de clisee si ca totul se rezuma la o poveste siropoasa de dragoste, am urmarit filmul cu interes si, dupa cum am spus mai sus, am fost placut surprins. Am “intalnit” un Jim Sturgess simpatic, dar eclipsat de o Kirsten Dunst talentata – daca e sa o luam asa, bine plasata in Lumea de sus. In ciuda comentariilor rautacioase la adresa actorului si a interpretarii sale, eu cred ca a reusit sa faca din Adam personajul care trebuia sa fie, rupt din Lumea de jos, si sa ii dea lui Eden aura aceea de perfectiune, de “produs” al unei lumi evoluate si stralucitoare.
Daca va plac povestile de dragoste, atunci trebuie sa vedeti Upside Down. Este acel film care reuseste sa te scoata din lumea ta si sa te faca sa traiesti pentru aproape doua ore o alta viata. Este filmul care te face sa iti pui intrebari si sa visezi la ce ar fi daca ar fi.
                                                    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu