Totusi iubirea: Cum sa te alint?
Iubirea poate învinge orice! A iubi este însăși esența vieții. Este una dintre cele mai sublime acțiuni pe care o poate realiza o ființă umană și iubirea poate să însoțească toate celelalte acte fundamentale ale noastre.

luni, 14 aprilie 2014

Cum sa te alint?

Stiu ca am mai scris pe aceasta tema in articolele: Alinturi-intre-iubiti  şi Alinturi in dragoste,- cum sa va alintati partenerul, dar, am zis sa revin cu alte cateva idei in plus. Sper sa va placa! :)

„Pui mic”, „Iubi”, „Prinţesă”, „Mâţ”, sau duetul „Pisi - Motănel” ori "Mami - Tati" fac parte din inepuizabilul compendiu al numelor de alint menite să coloreze şi personalizeze un cuplu. Uneori însă, în spatele dulcilor apelative se ascund capcane care n-au nimic de-a face cu dragostea, duioşia sau afecţiune.

„Prinţesă”, „Puiuţ”, „Grasule”, „Iubi-Iubirică”, „Motănel”, „Pisi” sunt printre cele mai frecvente nume de alint în cuplu. Fie că sunt folosite doar în momentele de intimitate şi tandreţe, fie că devin uzuale ori sunt folosite pentru a îndulci misiuni gen „Pui mic, spală şi tu vasele”, apelativele de alint, împletite cu diminutive şi de epitete dulci, fructate ori mângâioase formează un univers intim al celor doi. Unii îndrăgostiţi merg mai departe şi îşi alcătuiesc propriul limbaj secret, în care fiecare cuvânt capătă o rezonanţă nouă, unică şi nebănuită de străini, termeni inventaţi care, ca un fir roşu, invizibil, îi conectează unul de celălalt. Dincolo de dulceaţa unui răsfăţ verbalizat se ascund şi capcane, unele nebănuite.
Câte „Prinţese” ori „Iubi” a avut el?
Unele femei refuză alintul pentru că se gândesc câte alte „Pisi”, „Iubi” sau „Prinţesă” au fost înaintea lor. Şi uneori „Pisi” e folosit pentru ca nestatornicul şi cuceritorul „Pui(uţ)” să nu se trezească spunându-i iubitei pe alt nume! Aşa că foloseşte „Iubi” pentru toate! E şi asta o metodă să nu-ţi încarci memoria, şi să rişti să-i spui „Miha” când pe ea o cheamă „Gabi”.
Masculinitatea, pusă în pericol!
Nu toţi bărbaţii se simt confortabil când e vorba de alinturi. Giugiuleala din vorbe poate dilua pasiunea mistuitoare dintr-o partidă de sex. Un bărbat se poate plictisi să i se spună într-un anume fel, ori intră la bănuieli legate de câţi „Pui” au mai fost în inima iubitei lui. Iar alţii se pot simţi mai puţin bărbaţi din cauza unor dezmierdări care îi fac să pară mici, slabi şi neajutoraţi… 
Aţi observat că în cupluri rareori cei doi, indiferent cât de maturi sunt, îşi spun pe nume? Numele sunt folosite doar când e rost de ceartă. În rest e perfect normal ca un bărbat de 35 de ani bătuţi pe muchie să fie alintat de soţia lui Guriţă.  

Dacă tot ne-am apucat, zic să organizăm un pic alinturile astea:
  • Animăluţe drăgălaşe: Iepuraş, Broscuţă, Maimuţel, Puişor, Motănel.
  • Animale fioroase (scopul este unul măgulitor pentru orgoliul lui, desigur): Leuţ, Tigruşor, Ursuleţ, Şoricel (da, şoricelul e fioros, cel puţin pentru mine).
  • Dulcegării: Iuby, Ţucu, Pufu, Scumpy, Bubu.
  • Nume cu tentă culinară: Bombonică, Piersicuţă, Găluşcă, Gogoşel.
Or mai fi şi alte categorii, dar nu-s prea inspirat acum ca să le găsesc. Nici măcar nu-s importante categoriile, importantă e creativitatea. Sau, mă rog, după caz, ţinerea de minte să nu încurci alinturile şi persoanele între ele.
Doamnele au parte de acelaşi tratament, desigur. Presupun că nu din nevoia domnului de a se exprima suav în acest sens, ci pentru că nu se poate să-i spună Maria, când ea-l alintă atât de drăgăstos. S-ar simţi neiubită, zău! Aşa că ea e Pisi, Fluturaş, Păpuşică, Prinţesă şi cam atât. Se ştie că bărbaţii nu au nici pe departe atâta imaginaţie şi suflet sensibil ca femeile.
Astăzi am o provocare pentru voi. Spuneţi-mi ce nume de alint folosiţi voi în cuplu!
Femeia mea, iubita mea declar
Că-n viața noastră plină de păcate
Nu pot să mă supun acestei legi
De-a-ți aparține doar pe jumătate.

Cum să declari chiar tu, cu încântare
Privind cum cade-a zarzărilor nea
Și lumea împrimăvărează iarăși
Că ești, ce trist, doar jumătatea mea.

Cum să răspund altfel, tăiat în porții
În sihăstria unei vieți private
Decât c-o mângâiere feliată
Și  o iubire doar pe jumătate.

Te mângâi cu o mână pe genunchi
Apoi cu-aceeași îți pătrund sub iie
Cealaltă mi-ar putea fi de folos
Dar o trimit aiurea-n sihăstrie.

Iubito, nu mai pot, te vreau întreagă
Mi-e viața-n jumătăți, îți jur, inaptă
Nu pot să te sărut pe jumătate
Și  să te-alint cu jumătăți de șoaptă.

Dezleagă-te de un blestem bezmetic
Dezleagă-mă de vorba asta șuie
Vino în patul meu și ia cu tine
Și jumătatea lipsă de statuie.

6 comentarii:

  1. Spune-mi, te rog, cui apartin versurile? Lucian Avramescu, cumva?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, ai ghicit!
    Lucian Avramescu e autorul lor! :)
    Sper ca iti plac versurile!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca atunci cand iubesti cu adevarat nu trebuie sa te gandesti prea mult cum sa alinti persoana iubita, totul vine de la sine, esti "completarea" celui iubit, impreuna formati "intregul". "Nu mai arunci privirea în trecut, pentru că ţi-e de ajuns prezentul şi când nu te poţi gândi la un viitor altfel decât cu el împreună." ( am incheiat citatul).


    RăspundețiȘtergere
  4. Da, bine si frumos ai grait, Elena!
    Sunt de acord! :)
    Am incercat in articolul de mai sus sa completez panoplia alinturilor intre iubiti, deoarece, mai am alte doua articole pe aceeasi tema:
    http://totusi-iubirea.blogspot.ro/2013/12/alinturi-intre-iubiti.html
    si
    http://totusi-iubirea.blogspot.ro/2013/02/alinturi-in-dragoste-cum-va-alintati.html

    RăspundețiȘtergere
  5. Fiti pe faza ca urmeaza un articole tare zilele ce urmeaza!!!
    :)

    RăspundețiȘtergere